Супервізія – професійна підтримка, інструмент, який дозволить педагогам розвивати свої професійні навички та особистісні якості. Важливо розуміти, що супервізія – це не перевірка чи контроль.
Супервізія може здійснюватись для вчителів та їх асистентів, тренерів-педагогів, директорів та заступників директорів шкіл, а також фахівців ІРЦ.
Супервізор – наставник і консультант, який допоможе, підтримає, навчить новому та поділиться досвідом.
Мета супервізії – професійний та особистісний розвиток педагогів, подолання професійних труднощів, протидія стресу, запобігання професійному вигоранню та зміцнення позитивної самооцінки.
Завдання супервізії – фасилітація та допомога у налагодженні педагогіки партнерства, коригування освітнього процесу відповідно до завдань Нової української школи.
Під час супервізії вчителі матимуть змогу отримати консультації щодо:
- впровадження НУШ,
- реалізації освітніх програм і навчальних планів, організації освітнього середовища,
- впровадження сучасних методик і технологій навчання,
- використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій,
- самоосвіти та самовдосконалення,
- побудови демократичної моделі управління закладом освіти.
Здійснювати супервізію можуть підготовлені спеціалісти, фахівці з числа вчителів, тренерів, тренерів-педагогів, працівників закладів післядипломної педагогічної освіти, методистів, експертів, залучених до проведення сертифікації, а також директорів шкіл та їх заступників з навчально-виховної роботи.
Напрямами роботи супервізорів (із застосуванням індивідуальної та групових форм):
- ознайомлення з результатами самооцінювання педагога та вибраними пріоритетами для розвитку;
- спостереження за діяльністю педагога;
- підтримка у створенні плану професійного розвитку;
- наставницькі бесіди;
- групове обговорення кращих практик, труднощів, пошук шляхів їх вирішення, а також можливостей для подальшого розвитку.
НОРМАТИВНО – ПРАВОВА БАЗА
Типове положення про проведення супервізії впровадження Концепції “Нова українська школа”
Наказ МОН від 18.10.209 р. №1313 “Деякі питання організації та проведення супервізії”